čtvrtek 11. října 2012

Mama, I'm Coming Home ...

Ahoj!
Další týden utekl jako voda. Během něj jsem pokračoval v poznávání mojí nové, dánské rodiny. Obecně se říká, že Dánové jsou odtažití, odměření a podobně. Možná je na tom něco pravdy na začátku, ale jakmile vás lépe poznají a pustí vás k sobě blíž jsou to neuvěřitelně srdeční lidé, ochotní vám s čímkoliv pomoct. Za ten týden jsme se stačili povědět tolik věcí, oni vyprávěli o Dánsku, já o Čechách. A hodně jsme se i nasmáli. Opravdu si užívám hlavně chvíle, kdy společně večeříme. Už i já jsem vařil a naštěstí se mi dílo docela povedlo, takže mezinárodní kuchařská ostuda se o několik týdnů odkládá! :-) Strašně si cením té možnosti poznat Dánsko z téhle perspektivy. Povídáme si i dánsky, takže mám šanci se cvičit i v jazyce, což je paráda! O víkendu jsem byl dokonce pozván na brunch u příležitosti narozenin Gitte, na kterém se sešla celá rodina. Ačkoliv se o Dánech říká to, co už jsem napsal na začátku, tak mě všichni hned objímali, bavili se se mnou a nabízeli panáčka něčeho, co chutnalo jako dánský fernet. Opravdu jsem si to užil.
Škola jinak probíhá celkem normálně, zítra už nám končí jeden kurz, tak jsem zvědavej, co po nás budou chtít ke zkoušce.
Jo, tenhle týden jsem taky byl na super koncertě tady v Hørsholmu. Pěveckej sbor a symfonickej orchestr. Sice jsem jim nerozuměl ani slovo, ale bylo to pěkný. :-)
V pondělí bylo docela pěkně, tak jsem se vydal na menší projížďku po pobřeží a mým největším zážitkem z ní byl tuleň, který ležel na kameni nedaleko od břehu. Je to prý v téhle části Dánska docela rarita a já jsem ho ještě nikdy neviděl takhle zblízka.
Jinak dánské počasí, to je kapitola sama pro sebe. Největší jeho zrádností je jeho nepředvídatelnost. Je úplně normální, že se během dne vystřídají všechny druhy počasí, na které si jen dokážete vzpomenout. Takže bez deštníku není radno vycházet. Ale zase když svítí slunce, je to na pobřeží opravdu krásná podívaná.
Zítra v noci pak vyrážím na týden domů. Musím si přivézt nějaké teplejší oblečení a vybavit se na zimu! :-) Nakonec neletím, ale jedu autobusem, protože si zpátky chci vzít kopu věcí včetně saxofonu. Nevím, jestli by mi ho do letadla povolili! :-) Přestože jsem si myslel, že jsem koupil přímý lístek, nakonec se ukázalo, že musím v 6:30 ráno přestoupit v Berlíně. Doufám, že chytneme správnej trajekt a nebudem mít zpoždění. Berlín je sice super, ale tentokrát bych tam zůstal fakt nerad!! No, a v sobotu v poledne už budu (doufejme) v Praze.
Těším se, až vás uvidím!!!

Zatím mange hilsner fra Danmark.

http://www.youtube.com/watch?v=sMbbg0k4Xeo

Žádné komentáře:

Okomentovat