pátek 15. července 2011

Dánský design (Dansk design)

Dnešní den začal tím, že jsem na snídani ukradl 4 chleby a odnesl je na snídani mojí české návštěvě. Pak následovalo rozloučení. Teď by už měli být někde v kempu u Kodaně. Naštěstí dneska neprší, tak snad tentokrát přečkají noc bez úhony. Dopolední dánština byla zvláštní v tom, že jsme se dívali na dánský film Ukradené jaro (Det forsømte forår), který mimochodem všem doporučuju, ačkoli nevím, jestli vůbec existuje v češtině. My jsme se dívali s dánskými titulky, takže to celkem šlo.
K obědu jsme měli super těstoviny a potom už byl workshop o dánské výslovnosti. Výslovnost je podle mého asi nejtěžší věc na celé dánštině, která je, co se týče výslovnosti, nejtěžší ze skandinávských jazyků vůbec. Pak jsme chvíli hráli s Isabo badminton a odpoledne jsme se vypravili s malou skupinkou spolužáků a s Kristoffem na návštěvu do ateliéru designéra Toma Steppa v centru Helsingøru. Mluvil docela složitou dánštinou, tak jsem mu až zas tolik nerozuměl, ale každopádně to bylo hodně zajímavý, protože nám ukazoval věci, které navrhl - od houseboatu po stojánek na svíčky. A taky popsal, jak takový proces probíhá.
Večeře, to bylo něco úžasného. Na stole na nás čekal obrovský filet z lososa s rýží a špenátovou omáčkou. Jídlo tak za 200 korun u nás v restauraci, řekl bych. To jen potvrzuje moje slova o výborné zdejší kuchyni. Konečně jsem se naučil počítat ve francouzštině a tak jsem se na chvíli zbavil Antoina, který mě neustále něco učí a já pak mám v hlavě zmatek. Navíc jsem mu napsal pár obratů v češtině a on nad tím chudák strávil skoro celý večer. Ale aspoň jsem si v klidu napsal úkoly:-D Zítra jedeme na výlet po ostrově Sjælend, tak půjdu brzo spát. Zmáhá mě únava.
Tak nashle zítra!

Žádné komentáře:

Okomentovat