úterý 26. července 2011

Kim Larsen a Gasoline (Kim Larsen og Gasoline)

Je tu úterý a s ním další příspěvek do mého dánského deníku. Dneska se o vzrušení postaral Antoine, protože asi od 4:00 tak strašně chrápal a nedal se zastavit, že jsem to už nevydržel a při příchodu ze záchoda jsem jakoby náhodou pořádně bouchl dveřmi. A bylo po problému!:-)Hned ráno mě čekala inovace na snídani, začali nám dělat jablkový kompot se skořicí a taky úplně úžasný tvaroh s medem! To hned jinak začíná den!
Dopoledne opět výuka dánštiny, už se blíží závěrečný test, tak začínám trochu panikařit, ale zítra mám naplánováno studijní odpoledne!:-) Odpoledne nás čekala přednáška o dánské klasické hudbě od předního dánského odborníka Mogense Wenzela Andreassena. Bylo to zajímavé, ale ke konci už trochu dlouhé. Ale dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí, třeba to, že v dánské hudbě je velmi důležitá tzv. kvinta královny Dagmar. Tato středověká královna byla původem z Čech a když zemřela, vznikla na její památku tklivá píseň, která obsahuje tento interval. Tento první záblesk ovlivnil umělce natolik, že i v dílech 19. a 20. století je tento prvek hodně přítomen.
Potom jsme vyrazili do města zjistit, kolik mě budou stát jízdenky do Kodaně a na letiště, abych věděl, jak moc se budu moc rozšoupnout na farewell party, protože železnice je tady extrémně drahá. Zakončili jsme to na pláži, kde jsem udělal pár fotek. Potkali jsem tam spoustu dalších lidí z IPC. Konečně se umoudřilo počasí a dalo se koupat. Voda byla nádherně osvěžující. A ještě víc mě překvapilo to, jak je v místě s tak rušnou lodní dopravou, nádherně čistá. Paráda. Po večeři přišel na řadu večer s dánským národním pokladem - zpěvákem Kimem Larsenem a jeho skupinou Gasoline. Je to něco, co opravdu všichni Dánové milují. Doporučuju si něco od nich vyhledat na youtube. Přirovnal bych to k Olympicům v Čechách nebo tak nějak. Některé písně nám dokonce zahrál improvizovaný učitelský IPC band ve složení Nikolaj-bicí, Jeppe-kytara a zpěv a Mats na klávesy. Musím opět smeknout klobouk před tím, jak skvěle můj učitel dánštiny Mats hraje na klavír. Naprosto bezkonkurenční.


Jsem dneska nějak víc unaven. Asi mě zmohl ten nenadálý pohyb v podobě vycházky do města a plavání v moři! :-D Tak zase zítra!

Žádné komentáře:

Okomentovat