pondělí 18. července 2011

Dánský pop a rock (Dansk pop og rock)

Tak se zase hlásím ze severu. Máme tu začátek nového pracovního týdne a totéž platí i o mně, tady v IPC v Helsingøru. Opět nám začala dopoledne s dánštinou. Dneska jsme s naší skupinou začali nacvičovat jednu z dánských písniček, kterou budeme předvádět na závěrečné párty příští pátek. Zatím to zní všelijak, tak uvidíme. Náš učitel, Mats, umí hrát skvěle na klavír, tak si myslím, že v nejhorším to zachrání on! :-) Ještě dopoledne jsem běžel k poštovní schránce, abych tam hodil pohled Majdě. Jsem zvědav, kdy dorazí do Prahy. Po obědě jsem byl na moc zajímavém workshopu o dánském nacionalismu reprezentovaném zejména Dánskou lidovou stranou (Dansk folkeparti). Jsem rád, že jsem se dověděl, že názory této extrémně antiimigrantsky zaměřené strany jsou většině Dánů úplně cizí. Pak následoval seminář Hidden Denmark, na kterém nám Nikolaj popisoval některé problémy současného Dánska, například bezdomovectví a závislost na alkoholu a drogách. Inu, žádná země není úplně bezstarostná. Po večeři následovalo konečně něco veselejšího, večer nás čekalo seznámení s dánským rockem a popem a jeho vývojem od 60. let 20. století. Bylo to moc fajn. Nejvíc mě zaujalo, že v době, kdy u nás zpívali prorežimní zpěváci písně o tom, jak jsou všichni šťastní, dánská hudební scéna se už tehdy v mnohém podobala té dnešní. Třeba co se týče rozmanitosti žánrů a témat, ke kterým se hudba vyjadřovala. Byl tam přesně vidět ten rozdíl mezi opravdu svobodným a totalitním státem.
Večer jsme zakončili u piána a kytary s dánskými songy, což bylo vtipný.Na zítra jsme domluvení s Kubou z Polska, že si odpoledne zajamujem, tak jsem zvědav.

Nashle zítra.

Žádné komentáře:

Okomentovat