neděle 24. července 2011

Hvad skal du lave i weekenden?

Tak, a je za mnou další víkend. Omlouvám, se, ale nějak jsem nemohl najít síly na pravidelné příspěvky a proto píšu až teď. V titulku je jedna ze základních dánských frází : Co budeš dělat o víkendu? To jen abych taky působil výchovně a šířil dánský jazyk dál a dál do světa. Zároveň jsem si taky uvědomil, jak užitečné je, sem pravidelně přispívat. Člověk zapomíná a já už měl potíže s tím, vybavit si co přesně se odehrálo v pátek, sobotu a tak.
V pátek nás tedy čekala poslední dánština v týdnu. Už jen 5 dní, a je konec. Hrozně to letí. Odpoledne jsem se jal vyřešit svou tíživou finanční situaci v Danske bank. Byl jsem úspěšný, a tak peníze do konce pobytu už doufám nebudu muset řešit :-) Jen tak tak jsem se vrátil na trochu nudný workshop o dánské ortografii. Odpoledne opět jam v hudební místnosti, který skončil až těsně před večeří. Na večer byla naplánována karaoke párty. Zašel jsem tak, ale nebylo mi nějak dobře, pořád mi byla zima, tak jsem to radši šel vyléčit do postele. Ale asi to byla dobrá párty, slyšel jsem je ještě ve 3 ráno! :-)
Vzhůru na volný víkend. Na sobotu nebyl žádný program a tak jsem dopoledne využil k dodělání domácích úkolů a dalších restů z dánštiny. Odpoledne skoro všichni jeli lodí do Švédska. Já jsem tam ale už byl, a protože počasí nevypadalo nic moc, řekl jsem si, že se podívám do Dánského technického muzea nedaleko odtud. Taky jsem se chtěl kouknout na otevírací dobu půjčovny kol, protože na neděli jsem měl v plánu udělat si malý cyklovýlet. Jenže v neděli zavřeno - smůla. Bohužel mi nakonec nevyšlo ani muzeum, protože jsem zjistil, že jsem si na pokoji zapomněl všechny peníze :-D Jako náhradu jsem tedy zvolil procházku po východním pobřeží Sjællandu, což byla nakonec super volba. Vzniklo tak pár docela pěkných fotek. Večer jsem se dívali na dánský film a pak skoro celá IPC vyrazila do města do klubu Annexet, kde měl hrát syn Kristofa - vedoucího celého kurzu. Nakonec IPC tvořila tak 90% obecenstva!:-) Koncert to byl super, sednout si jen tak sám s kytarou před publikum je odvaha, a já mohl jen smeknout klobouk. Při návratu na pokoj asi kolem třetí hodiny ráno jsem bohužel omylem probudil Antoina, ale snad mi to odpustí. :-)
Noční příchod ale ovlivnil můj rytmus na celou neděli. Spal jsem asi tak do desíti a po brunchi jsem opět zalehl do postele s knížkou, kterou se mi podařilo dočíst až do konce. Takže neděle byla pojata vyloženě odpočinkově, včetně tradičního večerního filmu, který byl tentokrát hodně oddechový. Stejně bylo ošklivo, vlezlá zima a mrholení. Ale na dánském webu o počasí jsem četl, že od středy se má z Dánska stát sauna. Tak doufám, že alespoň protentokrát se trefí, zatím jim to moc nejde. :-/ Škoda jen, že začne být slušně jen pár dní před odletem.

Náročný víkend je tedy u konce, zítra se zase začínáme učit. Tak to má být! Mějte se!

Žádné komentáře:

Okomentovat