úterý 12. července 2011

Noví přátelé ( Mine nye venner)

Zdravíčko, doufám, že se máte dobře. K mému překvapení jsem dostal pár ohlasu, že tyhle moje výplody snad někdo i čte, za což jsem samozřejmě rád a budu vám vděčen, zachováte-li přízeň těmhle skromným příspěvkům.
Máme tu další den, který přinesl spoustu zajímavých událostí. Po snídani ve společnosti Isbo a Antoina jsem se odebral požádat o změnu kurzu. Vše se nakonec povedlo a teď chodím o úroveň níž, k učiteli jménem Mads. Kdybyste ho viděli, v životě byste ho na Dána netipovali, vypadá spíš jako Ital. Ale je fajn, dokonce mi dal svojí učebnici, protože jsem ještě žádnou neměl z důvodu toho přeřazení.
Po jak jinak než výjimečném obědě jsem začal dohánět, co jsem zameškal včera. Ve dvě hodiny jsem měl v plánu jít na seminář v angličtině o dánské literatuře. Paralelně s tím se konal jiný seminář, o dánské národní identitě, ovšem v dánštině. U dveří mě ovšem madam Bostrup, vedoucí kurzu a autorka učebníc vyhodila, ať prej si pěkně jdu na ten seminář v dánštině, tak jsem šel. Sice jsem nerozumně úplně všechno, ale docela se to dalo:-). Pak už následoval workshop v angličtině na téma dánské kultury, hlavním tématem byla kodaňská čtvrť Christiánia, známá tím, že jde o místo nezávislé na státu, kde platí vlastní měnou a je to dodnes ráj hippie, punku a alternativního umění atd. Až budeme v Kodani, doufám, že tam zajdeme. Po večeři jsem ještě musel udělat pár věcí pro přípravu na zítřek a pak jsem se rozhodl se jít projít po městě. Moje cesta ale skončila hned před bránou školy, kde si mě odchytla tzv. Østeuropaiske gruppe, tj. náš malý spolek studentů z východní Evropy (Polsko, Litva, Bulharsko, Rusko), načež nastala pravá bratrská slovanská družba, takže mám zas několik nových přátel (2 z Polska, 3 z Bulharska, po 1 z Litvy, Ruska, Německa a Itálie), což je fajn. Opět jsem se dozvěděl o výjimečnosti českého piva.
Česká výprava se mi dosud neozvala, tak doufám, že jsou v pořádku a zítra dorazí. Jinak jsem zjistil, že můj spolubydlící má s sebou na 21 dní asi 5 kusů veškerého oblečení, tak to bude ještě zajímavý :-D Naštěstí už dneska pral, takže snad klid :-).
Na závěr ochutnávka kultovního dánského zpěváka Kima Larsena a neméně kultovní písně Kvinde min. (něco jako Ženo má). :-D
Vi ses i morgen!

Žádné komentáře:

Okomentovat