neděle 17. července 2011

Hamletův Kronborg (Hamlets Kronborg)

Pěkný nedělní večer vám všem, kteří se občas zatouláte na tuhle stránku! :-) Dnešní den se nesl ve znamení uvolněné atmosféry, protože nás čekal volný den. Konečně jsem se proto pořádně vyspal a z postele vylezl až po deváté. Hned potom jsem se pustil do domácích úkolů, kterých nám Mats naložil celkem slušnou porci. Dneska jsem poprvé absolvoval pro nás ne úplně obvyklý gastronomický zážitek, a to brunch. Jedná se o něco mezi snídaní a obědem a celý obřad trvá asi 2 hodiny, člověk si může nabrat cokoliv chce a klidně se víckrát vrátit.
Odpoledne jsme se domluvili s Poláky, Francouzi a Japonci, že vyrazíme na prohlídku asi nejznámější pamětihodnosti Helsingøru, hradu Kronborg, na který božský William Shakespeare zasadil děj své slavné hry Hamlet. Nakonec jsme se spojili ještě s lidmi z Německa, Británie, Litvy a Bulharska a šlo nás nakonec přes 20.


Prohlídka byla pěkná, ale musím říct, že jsem možná čekal trochu víc. Ale třeba podzemní katakomby byly super. Samozřejmě nemohla chybět návštěva souvenir shopu, kde jsem pro sebe a Majdu koupil pár věcí, které nám Dánsko budou ještě dlouho připomínat. Pak jsme se prošli po plážích pod Kronborgem, udělali pár šílených skupinových fotek a vydali se domů.
Po večeři jsem ještě pracoval na resumé filmu Ukradené jaro, které musím do zítra odevzdat, a taky jsem uskutečnil velkou videokonferenci skoro s celou rodinou. Večer nás čekal další z řady dánských filmů, tentokrát Blikající světla od Anderse Thomase Jensena, film nabitý černým humorem, který opět mohu jen doporučit.
Už mám víc než třetinu pobytu za sebou, utíká to rychle. Zítra už začíná nový pracovní týden.
Mějte se, přátelé.

Žádné komentáře:

Okomentovat